Content in English

Google Translate Disclaimer

A number of pages on the Government of Saskatchewan's website have been professionally translated in French. These translations are identified by a yellow box in the right or left rail that resembles the link below. The home page for French-language content on this site can be found at:

Renseignements en Français

Where an official translation is not available, Google™ Translate can be used. Google™ Translate is a free online language translation service that can translate text and web pages into different languages. Translations are made available to increase access to Government of Saskatchewan content for populations whose first language is not English.

Software-based translations do not approach the fluency of a native speaker or possess the skill of a professional translator. The translation should not be considered exact, and may include incorrect or offensive language. The Government of Saskatchewan does not warrant the accuracy, reliability or timeliness of any information translated by this system. Some files or items cannot be translated, including graphs, photos and other file formats such as portable document formats (PDFs).

Any person or entities that rely on information obtained from the system does so at his or her own risk. Government of Saskatchewan is not responsible for any damage or issues that may possibly result from using translated website content. If you have any questions about Google™ Translate, please visit: Google™ Translate FAQs.

Parents et tuteurs

Une pile vide en rouge, une pile remplie en vert et une symbole de pause bleu.

Selon une étude de 2019 menée par HabiloMédias, 75 % des parents canadiens s’inquiètent du temps que les enfants passent devant leurs écrans. Cependant, les enfants d’âge scolaire sont de plus en plus amenés à utiliser la technologie numérique à la maison et à l’école. Il est délicat de naviguer dans cette réalité, et en même temps, il est primordial de trouver un équilibre sain. Il n’y a aucun doute que la technologie continuera à jouer un rôle majeur dans nos vies, l’équilibre est la clé du maintien d’une bonne santé mentale, émotionnelle et physique.

En tant que parents et tuteurs, il est de notre responsabilité d’aider à surveiller et à gérer les comportements de temps d’écran pour nos enfants et adolescents. Établir des limites adaptées à l’âge peut aider à les protéger de certains des risques associés à un temps d’écran trop long. De plus, la promotion d’une utilisation sure et responsable des appareils peut améliorer la santé mentale et le bienêtre des enfants et des adolescents.

Ressources supplémentaires pour les parents et les tuteurs

We need your feedback to improve saskatchewan.ca. Help us improve